Speedform skulle vara en bra sko f

Discuss life in Streatham Common. Talk about local restaurants, pubs, shops, services, transport, planning, it's up to you

Speedform skulle vara en bra sko f

Postby Labi1995 » Wed Sep 19, 2018 5:40 am

I form av passform ?r Speedform utm?rkt. H?lsen kramar foten perfekt, mittfoten ?r snygg och framfoten ?r rymlig. Det ?r inte Altra eller Nike Air Max 95 Womens Merrell Barefoot rymligt, men jag har inga klagom?l om rymden. Skon f?rsvinner p? mina f?tter (caveat - n?r jag b?r strumpor). S? varf?r betoning p? strumpor? Jo, f?r mig fungerade de inte som en sockless l?psko. Jag har ofta problem med hotspots l?ngs b?g och boll p? min h?gra fot eftersom jag brukar uttala mer p? den sidan. Vid min f?rsta k?rning i Speedforms (en 8 miler) utvecklade jag en bl?s p? framsidan av b?gen n?ra d?r den tejpade s?mmen ?r bel?gen. Jag ?r IMG_2318stillst?llning inte helt s?ker p? varf?r det h?nde, och jag hade inte ett problem p? v?nster Nike Air Max 90 Mens sida. Min gissning ?r att det hade att g?ra med att min h?gra fot rullar i mer (UA skickade mig ocks? ett andra par en halvstorlek st?rre, jag kan prova dem och se om de hj?lper). Mitt andra problemfel var p? h?len av min h?gra fot. Det finns en flexibel, gummiliknande svetsad Nike Air Max 90 Womens vagga runt h?sten p? denna sko, och denna vagga verkade gnugga min fot p? h?lets inre del (precis n?ra toppen av det klara orangebandet i bilden till v?nster). Likas? med en bl?sare. ?terigen inga problem p? v?nster sida. N?r jag har p? mig strumpor har jag inte haft n?got problem p? n?got st?lle. Jag skulle vara nyfiken p? att h?ra andras erfarenheter som k?rs utan socker i den h?r skon - l?mna en kommentar! ?ven om den ?vre f?r all uppm?rksamhet i tidig marknadsf?ring, ?r det f?r mig den enda som verkligen g?r denna sko bra. Jag m?ter stapelh?jd runt 21 Nike Air Max 90 Femme mm-15 mm, s? ca 6 mm droppe. Det finns ingen riktig flare i h?len, och det blir inte i v?gen n?r jag k?r. Det finns en v?ldigt liten uppbyggnad av sulan medialt och i sidled runt mittfoten - jag skulle inte kalla det b?gst?d, mer en mekanism f?r att h?lla mittfoten p? plats. Vad jag ?Adidas Superstar Hombre lskar om Speedform-sulan ?r att det ?r lyh?rd men inte alltf?r fast. N?r jag f?rst s?tta p? dem tyckte jag att de k?nde mig mjuka medan de gick runt, men efter att ha k?rt omkring 30 mil i dem k?r de mycket som en traditionell racingplan. De k?nns som en mycket lite mjukare och mindre styv version av Skechers GoRun Speed ??(Mebs racing sko). Faktum ?r att jag n?stan kl?rde dem i en 4-mils race i f?rra veckan, men valde f?r Nike Lunaracer 3 ist?llet eftersom mina ben k?nde sig skott fr?n springande kullar i Maine och Lunracer ?r en mycket mjukare sko (som Nike Air Max Classic BW Mens slutade vinna min ?lders- grupp!). Speedform skulle vara en bra sko f?r racing 5K's-Half Marathons (den v?ger precis ?ver 6 oz i storlek 10, s? j?mf?rbar med m?nga l?genheter), och jag kunde ?ven se mig sj?lv anv?nda dem f?r en maraton (men har inte gjort l?ngdistansbanor i dem ?nd? f?Nike Dunk Sky High Womensr att bed?ma). Som jag alltid p?pekar ?r det inte s? m?nga miles p? individuella skor att skriva m?nga recensioner, vilket g?r det sv?rt att kommentera h?llbarhet. Men jag kan s?ga att efter 30 miles ser jag inget onormalt slitage p? sulan. Gummi anv?nds bara sparsamt i h?len, i Adidas Superstar Hombresm? b?jor ?ver framkanten och under stor?gen. Om du brukar ?ta bort den laterala framkanten av skor kan du ha h?llbarhetsproblem med den h?r.
Labi1995

Return to General Life in Streatham Common